Mad der slanker

Italienerne er det slankeste folk i Europa. Så vi kan lære meget af deres madvaner. Det forsøger vi også at tage til efterretning, her hos Mamma. Når vi foreslår opskrifter og menuer, giver vi dig mulighed for at overveje om du skal regulere lidt på hvor meget du spiser eller og du vil tilføje/udelade ingredienser.

Hvis du vil slanke dig, er der et utal af måder du kan sammensætte din kost på. Hos Casa della Mamma har vi valgt den mest simple metode.

Vi mener at:
Hvis du kun vil ændre på én ting for at tabe dig, får du mest ud af at ændre på din kost.

Ifølge Sundhed.dk kan du bruge tommelfingerreglen om at du skal indtage 30 kalorier for hvert kilo du vejer. Vejer du 70 kilo, er det daglige anbefalede indtag 2100 kalorier. Hvis vi deler de 2100 kalorier op i tre måltider, bliver det maks 700 kalorier per måltid.

Du kan beregne dit nuværende kalorieindtag med Fødevarestyrelsens (ret simple) beregner: https://altomkost.dk/test-dig-selv/madberegneren/

Holder du dig under 700 kalorier, har du altså en god chance for at tabe dig – eller i hvert ikke tage på.

En høj skovarbejder og en lille kontorperson har selvfølgelig meget forskellige behov for indtag af kalorier og energi, så du skal selv regulere dit indtag udfra dit aktivitetsniveau på arbejde og fritid, samt din højde/drøjde.

Del denne side